Szkoła

Szlakiem Piastów- wycieczka do Gniezna

Opublikowane przez: Kategoria: Szkoła Podstawowa poniedziałek, 14 wrzesień 2015 19:14

W piątek 11.09.15 r. Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Olszany zorganizowało wycieczkę dla uczniów naszej szkoły do Gniezna i na wyspę Ostrów Lednicki...

Celem całodniowej podróży było zapoznanie się z początkami powstawania naszego państwa, zwiększenie wiedzy historycznej wśród uczniów oraz rozwój zainteresowań związanych z tematyką historyczną. W wycieczce wzięli udział uczniowie klas od III do VI wraz z wychowawcami.  W Gnieźnie zwiedzaliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego, w którym uczniowie mieli możliwość obejrzenia filmów dotyczących tworzenia się naszego kraju oraz podziwiania eksponatów związanych z tamtymi czasami. Główną atrakcją była jednak lekcja historyczna na temat uzbrojenia rycerzy w tamtych czasach. Każdy kto był chętny miała możliwość założenia na siebie zbroi czy hełmu oraz powywijania mieczem. Z Gniezna udaliśmy się niedaleko bo około 15km na Ostrów Lednicki gdzie wraz z przewodnikiem, który opowiadał bardzo ciekawe rzeczy zobaczyliśmy ruiny budowli – osady Mieszka I. Osada na Ostrowie Lednickim była jedną z głównych osad pierwszych Piastów. Wycieczka była bardzo długa gdyż wyjechaliśmy spod szkoły o godzinie 6 rano a wróciliśmy do domu dopiero o godzinie 20.30. Wszyscy jednak pomimo zmęczenia byli zadowoleni i uśmiechnięci ponieważ oprócz poznania dziejów naszego Państwa świetnie się przez cały dzień bawili.